DF350AMD/300BMD

ŘADA DRIVE BY WIRE

Řada GEKI V6 300-200 HP

DF350AMD / DF300BMD

DF350AP/DF320AP

REVOLUCE V INOVACÍCH

Počínaje uvedením modelů DF350A a DF325A v roce 2017 společnost Suzuki zdokonalila své technické schopnosti s cílem poskytnout zákazníkům ultimátní zkušenost s plavbou. Nyní Suzuki tuto stávající vlajkovou rodinu (DF350A / 325A / 300B) vylepšila a vyvinula nové technologie, aby dosáhla dalšího pokroku a zároveň si udržela tento postoj. Společnost SUZUKI se bude i v budoucnu vyvíjet, aby zákazníkům poskytla pohodlnější život na vodě.

Picture of boat using DF350AMD
Picture of boat using DF350AMD

 

Kompresní poměr 12,0:1

Naším řešením, jak vyvinout 80 koní na litr u motoru V6 o výkonu 350 koní, bylo zvýšit kompresní poměr na 12,0:1, což je nejvyšší kompresní poměr, jaký kdy byl u přívěsného motoru použit. Abychom toho dosáhli bez klepání (typický problém v tomto poměru), vyvinuli jsme systémy pro míchání chladnějšího vzduchu s dobře rozprášeným palivem, abychom zajistili optimální podmínky pro úplné a kontrolované spalování.

PRVNÍ INTEGROVANÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ SUZUKI

  • pouze pro DF350AMD / 300BMD
  • Čistší vzhled motoru po instalaci.
  • Umožňuje instalaci na různé typy plavidel.
  • K dispozici pro výšky zrcadla 508 cm (L), 635 cm (X) a 762 cm (XX).
  • Kompatibilní s konvenčním typem.

Čistší vzhled motoru po instalaci

Integrovaný systém řízení umožňuje instalaci bez vnějšího tělesa řízení, mechanismus řízení je integrován do centrální jednotky v motoru, výsledkem je jednoduchý vzhled motorového prostoru a čistý povrch.

Instalace je možná na různé typy plavidel

Systém s integrovanou řídící jednotkou umožňuje připevnění na různé typy plavidel. Je to dáno tím, že taková konstrukce zabraňuje nárazům do rídícího mechanismu motoru a není třeba se obávat rušení mezi venkovními součástmi. Výkon zajišťuje i větší vzdálenost od hladiny vody.

Izbor fotografija načina postavljanja_1
Izbor fotografija načina postavljanja_1

 

Nová pokročilá převodovka

  • Maximální rychlost je zvýšena o více než 2 %* se 4% zmenšením předního průmětu plochy převodovky.
  • Vylepšená životnost a spolehlivost díky nižší teplotě převodového oleje.
  • Množství oleje v převodovce bylo sníženo z 3,2 litru na 2,8 litru.
  • Umožňuje výměnu oleje v převodovce pomocí čerpadla oleje bez zvednutí lodi.
Peta-skice_1
Peta-skice_2

 

Systém dvojitých přívodů vzduchu (Dual Louver)

Při vysokých rychlostech mohou být částice vody nasměrovány, zachyceny a odstraněny. Naši zkušení inženýři pracovali na uvedení této teorie do praxe zvýšením vstupního průtoku, aby se vodní pára přeměnila na částice, a navržením lopatek, které tyto částice zachycují a odklánějí od nasávaného proudu vzduchu.
Duální systém sání vzduchu je schopen zcela oddělit částice vody přítomné uvnitř krytu motoru. Systém přímého sání umožňuje motoru dosáhnout maximálního možného kompresního poměru 12,0:1 (DF350A), 10,5:1 (DF325A / DF300B), což přispívá ke zvýšení výstupního výkonu.

Dual Louver

Duální vstřikovací systém

Vstřikování paliva dělá dvě věci, rozprašuje palivo a mimochodem ochlazuje válec, aby se snížilo klepání. Abychom dosáhli požadovaného výkonu, museli jsme do válce vstříknout 100 % paliva najednou, v přesný čas a pod přesným úhlem, abychom válec ochladili a umožnili spalování ve středu spalovacích komor. Nový systém duálního vstřikování využívající dva menší vstřikovače poskytl požadovanou přesnost a také zlepšenou atomizaci, čímž se zvýšil výkon bez způsobení klepání.
Dvojité vstřikovače zajišťují, že každý válec dostane vždy správné množství paliva ve správný čas, což motoru umožňuje dosáhnout maximálního výkonu a lepší účinnosti ve spotřebě.

Dual Injector

Systém Suzuki se dvěma vrtulemi (Dual-Prop System)

Vývoj prvních protiběžných vrtulí Suzuki
Po vyřešení konstrukce motoru nastal čas přesunout se k pohonu. Při tvorbě teoretické části byly opět využity praktické zkušenosti. Po mnoha letech návrhů motorů Suzuki inženýři zjistili, že tvar podvodní části motoru a konstrukce vrtule mají zásadní vliv na výkon. Zvýšený výkon motoru vyžadoval větší převody, které jsou také rozměrově větší. Větší převody znamenaly větší pouzdro pro otáčení větších vrtulí. Větší trup vytvářel větší odpor ve vodě, což zpomalovalo loď a negativně ovlivňovalo vyšší výkon motoru. Po zvážení možností vznikl inovativní nápad: vytvořit dvě proti sobě se otáčející vrtule. Vrtule, otáčející se proti sobě, poskytovaly větší přilnavost pod vodou, a dvě vrtule rovnoměrně rozdělovaly točivý moment motoru. Tím byl snížen točivý moment na každou vrtuli, což umožnilo použití menšího průměru vrtulí. Menší průměr vrtulí znamenal, že podvodní část motoru mohla mít kompaktnější konstrukci. Aby se vrtule vzájemně nezasahovaly, byla vyvinuta speciální nová pryžová manžeta, která udržuje vrtule v bezpečné vzdálenosti od sebe.

Dual Prop

DF325A – Jízda na 91 oktanový bezolovnatý benzín

Nová vlajková loď přívěsných motorů DF325A/DF300B je navržena pro provoz na 91oktanový bezolovnatý benzín. Jsou to první čtyřtaktní přívěsné motory s výkonem 300 a více než 300 koní na světě, které toho dosáhly.
Špičkový a inovativní DF325A je navržen tak, aby byl robustní, snadno použitelný a všestranný, což z něj činí ideální závěsný motor pro větší plavidla a všechny účely. Ať už svou loď používáte pro práci nebo zábavu, tento nejnovější motor Suzuki je ideální volbou, protože sdílí stejné revoluční technologie jako nedávno uvedený DF350A.

Konstrukce listů vrtule

Inženýři Suzuki také prováděli testy s různými kombinacemi počtu lopatek, byla přijata třílistá/třílistá varianta, která se ukázala jako optimální i na vodě. Tato kombinace umožnila nejen nejvyšší maximální rychlost, ale také neuvěřitelnou akceleraci, a to i při plném zatížení a ve vysokých otáčkách.
Vzhledem k tomu, že točivý moment motoru se přenáší přes 6 lopatek a ne tři, byly provedeny nezbytné změny tvaru lopatek a geometrie vrtule, aby se její konstrukce zdokonalila a posílila.

Dvojitý přívod vody

Chladicí systém motoru se spoléhá na vodu přiváděnou přes sání nízko ve spodní části motoru. Otvory jsou umístěny co nejdále od sebe a navrženy tak, aby umožňovaly nasávání dostatečného množství vody zejména při vysokých rychlostech. Hlavní otvor je umístěn před skříní převodovky a druhý otvor je těsně nad patou motoru, čímž bylo dosaženo nejlepších výsledků.

Zesílené částí pohonu

Dvojité šestilisté protiběžné vrtule poskytují vysoký tah. Tah je tak velký, že inženýři byli nuceni změnit materiál ozubeného kola a přidali tepelné zpracování pro protiběžné vrtule, aby vydržely zvýšený tah a setrvačné hmoty.

Lepší řízení, efektivita a rovnováha.

Typicky, když je použito více přívěsných motorů, je instalována kombinace standardních a protiběžných motorů. Selektivní rotace Suzuki, která je k dispozici u našich přívěsných motorů řady AP, eliminuje potřebu různých modelů, protože každý model lze snadno naprogramovat tak, aby běžel v obou směrech. Technologie protiběžné vrtule DF350A posouvá tento proces o krok dále, eliminuje točivý moment řízení a maximalizuje skutečný a přímý tah.

DF350AMD získal ocenění TOP PRODUKT časopisu Boating Industry
v roce 2023 (nejlepší produkt roku 2023)

Přední námořní časopis „Boating Industry Magazine“ z USA zařadil Suzuki DF350AMD/300BMD jako TOP PRODUKT v roce 2023 mezi dva nejinovativnější produkty v kategorii závěsných motorů.

TOP PRODUCTS 2023 Award

DF350A získal v roce 2017 cenu NMMA Innovation Award

Ocenění IBEX Innovation Awards jsou nejprestižnější ocenění za námořní technologie, které se udělují novým produktům v námořním průmyslu, které demonstrují výrazné technologické inovace a přinášejí vynikající spotřebitelské výhody.

Při udělení ceny byly oceněny následující vlastnosti modelu DF350A:

  • Největší objem motoru V6, 4,4 litru
  • Systém Suzuki se dvěma vrtulemi (pro výjimečnou přilnavost a akceleraci)
  • Přímé nasávání vzduchu a systém dvojitého vstřikování (pro dosažení vysokého stupně komprese a účinného spalování)
  • Systém dvojitých přívodů vzduchu (pro účinné oddělení vzduchu a vody)
  • Nízká spotřeba paliva

Toto je deváté ocenění za inovaci, které získaly přívěsné motory Suzuki, což potvrzuje naši sofistikovanou technologii. Osm z těchto ocenění bylo za čtyřtaktní závěsné motory, což je nejvíce pro jakéhokoli výrobce přívěsných motorů v této kategorii.

IBEX 2017 Award
ODOLNÉ A SPOLEHLIVÉ
  • ANTI CORROSION FINISH
  • DUAL LOUVER
  • TWO-WAY WATER INLET
  • SELF-ADJUSTING TIMING CHAIN
  • WATER DETECTING SYSTEM
  • TILT LIMIT
VÝKONNÉ
  • GEAR RATIO
  • AIR INTAKE
  • OFFSET DRIVESHAFT
  • VARIABLE VALVE TIMING
  • DUAL PROP
INOVATIVNÍ
EKOLOGICKÉ A EKONOMICKÉ
  • DUAL INJEKTOR
  • LEAN BURN

*1 K dispozici s SMD nebo SMG4 *2 K dispozici s SMD, SMG4 nebo Troll Mode panelem

Špičkový závěsný motor

Oceňovaný design integruje standardní i protiběžné motory do jedné jednotky.

Systém duopropeller

Dvouvrtulový systém umožňuje efektivní přenos výkonu 350/325 koní z motoru do vody, čímž jej přemění na maximální pohon. Jako přidaná hodnota, protože vrtule pracují v protisměrném otáčení vůči sobě navzájem, je dosaženo výjimečné stability a tahu při plavbě vzad.

Picture of Dual Prop

Duální vstřikovací systém

Dvojité vstřikovače vždy zajistí přesné množství paliva ve správný čas pro každý válec.
Dvojité vstřikovače umožňují motoru dosáhnout maximálního výkonu a lepší účinnosti ve spotřebě.

Picture of Dual Injector

Systém dvojitých žaluzií a přímého sání

Přívod studeného vzduchu na moři je spojen s problémem obsahu vodních kapek ve vzduchu, což není dobré. Vývoj motorů se proto zaměřuje na zvýšení množství vzduchu v motoru, aby se zároveň odstranila voda. Byl vyvinut systém sání vzduchu s dvojitými žaluziemi, systém otvorů s utěsněnými přepážkami, který umožňuje únik vzduchu a odloučení vody i v těch nejextrémnějších podmínkách na moři. Výsledkem je vzduch bez vlhkosti s teplotou nejvýše o 10 stupňů vyšší než teplota okolí.
Navržením sacího potrubí, které vede vzduch přímo ze sací části do válce (systém přímého sání), je zabráněno zvýšení teploty v této části. Má to i vaporizační efekt. Systém přímého sání umožňuje motoru dosáhnout maximálního možného kompresního poměru 12,0:1 (DF350A), 10,5:1 (DF325A), což přispívá ke zvýšení výstupního výkonu.

Picture of Dual Dual Louver

Odsazený hnací hřídel

Tento systém, který zahrnuje posunutý hnací hřídel, má první stupeň převodu mezi klikovým hřídelem a hnacím hřídelem a druhý stupeň převodu uvnitř převodové skříně. Tato konstrukce umožňuje větší převodový poměr, což umožňuje otáčet vrtulí o velkém průměru pro vysokou hnací účinnost a zároveň poskytuje větší točivý moment.

Picture of Offset Driveshaft

Dvojitý přívod vody

Systém chlazení motoru využívá otvory pro nasávání vody na noze motoru. Použitím dvou samostatných předních sacích otvorů je dosaženo zvýšení průtoku s důsledkem zvýšení chladicího účinku.
Umístěním sacího otvoru nad převodovku je zajištěn velký průtok vody, zejména při vyšších rychlostech. Druhý sací otvor je umístěn níže, aby motory DF350A a DF325A mohly bezpečně plout i ve velmi mělkých vodách.

Picture of Dual Water Inlet

Lean Burn

Inovativní technologie Lean Burn od Suzuki (Lean Burn Control System) byla poprvé představena na DF90A / 80A / 70A. Systém předpovídá spotřebu paliva podle provozních podmínek a umožňuje motoru běžet na účinnější palivovou směs s využitím chudého poměru vzduchu a paliva. Ukazuje své přednosti v širokém provozním rozsahu a zajišťuje výrazné zlepšení spotřeby paliva od nízkých rychlostí až po cestovní režim. Kombinací tohoto systému se systémem řazení Suzuki Precision Control může jachtař přesně ovládat otáčky motoru pro zlepšení spotřeby paliva v širším provozním rozsahu. Tato kombinace také poskytuje hladké přechody výkonu v celém rozsahu otáček.

Čistší a efektivnější provoz

Pokročilá čtyřtaktní technologie Suzuki poskytuje čistší a efektivnější provoz, který je v souladu se směrnicí o rekreačních plavidlech (RCD) – Směrnici Evropského parlamentu a Rady 2003 / 44EC a získal tříhvězdičkové hodnocení od California Air Resources Board. (CARB).

EURO 1 Emissions Standards(Directive 2003/44EC)Label / CARB Three-Star Label

Přesný elektronický řídicí systém Suzuki
(Suzuki Precision Control)

Suzuki Precision Electronic Control System je technologicky vyspělý počítačový řídicí systém, který nahrazuje mechanické ovládací kabely (nacházející se v konvenčních řídicích systémech) elektronickou kabeláží, která eliminuje zdroj tření a odporu. Když si užíváte lehkého plynu a řazení s minimálním třením, počítač systému zpracovává a odesílá příkazy v reálném čase do elektronických ovládacích prvků motoru, které pak poskytují přesné ovládání plynu s plynulejšími a rozhodnějšími řazeními. Nejvíce se to projevuje v pásmu nízkých otáček, kde je chod znatelně plynulý a přesný. V kombinaci se systémem Lean Burn od Suzuki umožňuje řízení průtoku paliva a vzduchu za účelem zpřesnění regulace otáček, čímž se snižuje spotřeba paliva v širokém provozním rozsahu. Přesný elektronický řídicí systém Suzuki má také vestavěné systémy, které pomáhají chránit motor před poškozením v důsledku nesprávné manipulace, a jeho konstrukce a jednoduché zapojení usnadňují instalaci a zkracují dobu nastavování a seřizování. Systém nabízí přesné ovládání pro jednoduchou, dvojitou nebo trojitou instalaci motorů.

Diagram of Suzuki Precision Control

Proměnné časování ventilů

Inženýři Suzuki navrhli 4,39litrové motory V6 s agresivním profilem klikového hřídele, který poskytuje maximální výkon i při vysokých otáčkách. Při spárování tohoto profilu s pokročilým systémem variabilního časování ventilů Suzuki (VVT) poskytuje DF350A / 325A točivý moment navíc, který přívěsné motory potřebují pro akceleraci v nízkém a středním rozsahu. VVT toho dosahuje úpravou časování otevírání sacích ventilů, což umožňuje jejich otevření před úplným uzavřením výfukových ventilů, čímž dochází k okamžitému překrývání časování, když jsou obě sady ventilů otevřené. Pomocí VVT lze toto překrytí zvýšit nebo snížit změnou časování sání vačkovým hřídelem, což vede k optimálnímu časování pro provoz v nízkých a středních otáčkách.

Nová technologie pístů

S vyšším kompresním poměrem jsou nároky na píst vyšší než kdy jindy. Nejen, že povrch pístu musí odolávat vyšším silám, ale také je potřeba zpevnit stěny válců. Aby píst odolal většímu bočnímu tlaku, byl povrch pístu změněn ze standardního obrábění na obrábění „shot peening“, které vytváří na povrchu pístu prohlubně, které rovnoměrně rozdělují tlak na píst během spalování. Jedná se o dražší a mnohem složitější proces výroby pístu, ale také o proces, který umožňuje vytvoření dokonalého pístu.

Picture of Piston

Tichý provoz

Přívěsné motory Suzuki jsou již dlouho známé svým tichým chodem. Ve skutečnosti běží tak tiše, že si někteří uživatelé mysleli, že je motor vypnutý. Pro zajištění stejné úrovně tichého provozu je DF350A vybaven rezonátorem na sacím potrubí. Vzduch vstupující do sacího potrubí při vysokých rychlostech, který je často přehlížen jako zdroj hluku, může vytvářet drsný hluk. Přidání rezonátoru snižuje tento hluk a udržuje chod motoru extrémně tichý.
Mysleli jsme na kvalitu zvuku v celém rozsahu otáček a jak kapitán, tak cestující budou ohromeni tichostí a zvukem motoru, zejména při volnoběhu nebo trollingu.

Picture of Rezonator

O2 senzor se zpětnou vazbou

Oba motory DF350A a DF3250A jsou vybaveny zpětnovazebním čidlem O2 (lambda sonda), což je systém, který umožňuje čistší a stabilnější emise. Systém řídí poměr vzduch-palivo v každé provozní oblasti motoru a poskytuje motoru optimální množství paliva bez ohledu na počet otáček za minutu.

Senzor pro detekci vody v palivovu

Voda v palivu může vést k problémům včetně špatného spalování, nižšího výkonu a koroze. Systém Suzuki Water Detection System je navržen tak, aby pomáhal chránit motor před vlhkostí v palivu pomocí palivového filtru, který detekuje vodu, aby upozornil obsluhu pomocí vizuálních a zvukových varování, když je v palivu přítomna voda. Filtr je také určen k vizuální kontrole vody.

Picture of Suzuki Water Detecting System
MODEL DF350AMD
VÝŠKA ZRCADLA mm L: 508, X: 635, XX: 762
STARTÉR Elektrický
HMOTNOST kg *5 L: 345, X: 352, XX: 339
TYP MOTORU DOHC 24-Ventil
PALIVOVÝ SYSTÉM Vícenásobné sekvenční vstřikování paliva
POČET VÁLCŮ V6 (55 stupňů)
ZDVIHOVÝ OBJEM cm3 4.390
VRTÁNÍ x ZDVIH mm 98 × 97
MAKSIMALNA SNAGA kW 257,4
RMAXIMÁLNÍ OTÁČKY PŘI PLNÉM PLYNU okr./min 5.700-6.300
ŘÍZENÍ Dálkové
OBJEM NÁPLNĚ OLEJE lit. 8.0
ZAPALOVÁNÍ Plně tranzistorové
ALTERNÁTOR 12V 54A
ZAVĚŠENÍ MOTORU Silentbloky
TRIM Elektrický Trim a Tilt
PŘEVODOVÝ POMĚR 2.29:1
ŘAZENÍ F-N-R (Drive-by-Wire)
VÝFUK Přes propeller
VOLBA PROPELLERU (stoupání)*2
Všechny propellery jsou třílisté
12″ × 31.5″
MODEL DF300BMD
VÝŠKA ZRCADLA mm L: 508, X: 635, XX: 762
STARTÉR Elektrický
HMOTNOST kg *5 L: 345, X: 352, XX: 360
TYP MOTORU DOHC 24-Ventila
PALIVOVÝ SYSTÉM Višestruko slijedno ubrizgavanje goriva
POČET VÁLCŮ V6 (55 stupňů)
ZDVIHOVÝ OBJEM cm3 4.390
VRTÁNÍ x ZDVIH mm 98 × 97
MAKSIMALNA SNAGA kW 220,7
RMAXIMÁLNÍ OTÁČKY PŘI PLNÉM PLYNU okr./min 5.300-6.300
ŘÍZENÍ Dálkové
OBJEM NÁPLNĚ OLEJE lit. 8.0
ZAPALOVÁNÍ Plně tranzistorové
ALTERNÁTOR 12V 54A
ZAVĚŠENÍ MOTORU Silentbloky
TRIM Elektrický Trim a Tilt
PŘEVODOVÝ POMĚR 2.29:1
ŘAZENÍ F-N-R (Drive-by-Wire)
VÝFUK Přes propeller
VOLBA PROPELLERU (stoupání)*2
Všechny propellery jsou třílisté
12″ × 31.5″
  1. HMOTNOST motoru: bez vrtule a oleje
  2. Další informace vám poskytne místní zástupce

Vzhled a vybavení závěsných motorů se mohou lišit v závislosti na trhu a typu.
Specifikace se mohou bez upozornění změnit.
*Výrobní informace